20 apr. - Spring is just around the corner

Då sitter man på sitt lilla skrivbord i sovrummet, framför en röd vägg.
Var ju länge sen det händer nått här så;
 
TJÄNA BLOGGEN!
 
Idag fyller mormor år så ska snart dra över dit på lite middag.
Det har hänt en del sen sist.
Då var man brun och fin hemkommen från Thailand.
 
Idag skiner solen, har suttit på bakongen och druckit en hemmagjord banan&choklad milkshake, smarrigt!
 
Tänkte göra en liten över blick vad som hänt sist.
Det har hänt en hel del, vi tar en del här.
 
Först och främst har jag flyttat tillbaka till Fruängen,
Stormtrivs i min nya lya. Har målat en vägg röd.
Fått igång appletv även med paddan. Bara badkar som saknas nu.
Fått in en "öppen spis" i vardagsrummet
 
 
Ballen har fått belysning och nytt trallgolv istället för betong
 
 
Min bästa vän Johanna har fyllt år, har gått 3 månader.
Men var kul att överraska henne med tårta på morgonen hehe
 
 
Jag har köpt fordon nummer 75.
En Yamaha majesty 125cc - 2000
Dubbdäck och extraljus för att kunna pendla till jobbet även i snö, vilket har gått fin fint.
Har pendlat snart 200 mil med den, den gör sitt syfte.
 
 
Johanna har flytt landet för att förverkliga sina drömmar, vilket jag är så stolt över att hon gjort.
Det är visst tomt och saknad. Men man får va glad för henne. Hon har tagit tag i allt i London.
Boende, jobb och bojfrend. :)
 
Jag får dagarna att gå. Hjälpt Jonne med hans bil. Första supningen i den också avklarad.
 
 
Sista bilden är från Jonnes 30 års fest. På krogen. Blev en väldigt, väldigt sen kväll, eller morgon.
Mycket sprit och baklucke åkande med däckskrap. haha. Men väldigt trevligt.
 
Farsan har sålt sin lya i stan och köpt nytt som han precis flyttat till i Nacka.
Han fick lite pengar över så vi åkte upp till Dalarna för att inhandla en sommarbil till han.
 
 
Nu när han är i Belgien och träffar min systeryster lånar jag den.
Hade vart kul att haka på, men får bli nästa gång!
 
Förrförra helgen besökte jag Johanna i London.
Hon har lyft upp staden till skyarna, men det höll förväntningarna.
Lite bilder från de:
 
Tunnelbane tur.
 
Träffade upp Paul och hans flickvän som jag aldrig kommer ihåg va hon hette, Lavett ? :-P
Trevlig engelsk pub, tho.
 
Den store Ben. Ja klockan altså.
 
Två turturduvor, ser de inte glada ut tillsammans ?
 
London callin', dock utan svar haha
 
Frächa bilar fanns det iaf.
Starbucks kaffe var okej, men inte så mycket mer. De frågade vad jag hette.
Jag tänkte efter och svarade eeeeh, Johan. Så på min mugg skrev de EeJohan. haha.
Syns dock inte på bilden.
 
Johanna går ut från sitt plejs. Typiskt engelskt!
 
Fanns massa coola byggnader i Camden (?)
 
En efterlängtad öl, men var desvärre ingen hit.
 
Middag med en gla' Ohanna.
 
En kväll på Trafalgasquare (? :-P hehe)
 
Snart är det dags att plocka fram busan.
Nästa helg ska den få sig en service.
Samt nytt bakdäck.
 
 
 Förra helgen vart det att åka raggarbil.
En rockabilly cheva från 1954 ?
RuffStuff
 
 
Har även fått lite godis som ska monteras på min T-bird som hämtas om typ 3 veckor.
 
 
Elektronska avgasspjäll så det låter mycket när man vill och går tyst när man vill de.
 
 
En grantratt och en varvräknare.
 
I helgen som var åkte jag, Jonas och Nille ner till Elmia.
Det var riktigt trevligt.
provade att åka en vw amarok i 40 graders lutning upp, ner och på sidan.
 
 
 
Fick även provköra Jonas Lastbil, det var asballt. Mäktigt
 
 
Jojust ja, har fyllt på en gaddning. Min sugerskull på baksidan av armen.
 
 
Sist men inte minst åkte jag cab till Eva igår.
Påskmiddag med Erna, Eva, Christine och Tobias.
 
 
vart påsktårta på takterrassen.
 
 
 
Nu ska jag åka över till mormor som sagt.
Men kika gärna på mitt mästerverk från Elmia mässan även om kvalite'n inte vart topp.
 
 
 
 
 
 
 
pöss hej!

Kommentarer
Postat av: paragon tp-8 Theater pop 8-ounce popper popcorn machine New sealed in box $629.

I read this post fully on the topic of the difference of most recent and previous technologies, it's awesome article.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0