27 aug. - We are young (but not to long)

Tonight
We are young
So let's set the world on fire
We can burn brighter
  Than the sun
 

Jaha. Då sitter man här igen.
Var länge sen sist och der blir allt mer sällan.
- tråkigt -
 
Vad har hänt på sistone?
Ska försöka få det i rätt ordning.
 
Var uppe i Norrtälje på America Car Show.
Va trevligt och vädret fint, men det blev lite sämre.
Johanna tog en härlig bild tycker jag:
 
Känns "Pure Summer"
 

Helgen därpå vart de åka ut med morsan och Jonnys Bayliner 28ft M/Y Offroad.
Poker Run kördes för sista gången. Vädret var inte med oss tll en början men sen blev de bättre.
 
 
Undebar båt. Njöt verkligen. Sitta på flyan och bara njuta av vinden och 454an som jobbade sig bra i vattnet.
Efter tankning på Bullandö så åkte vi till Sandhamn. Svårt att få plats, men det gick till slut.
Åt jätte god mat på värdshuset. Sen gick vi och tittade på häftiga båtar i stil med denna cig:
 
 
När man ändå var där ute så vart jag tvungen att unna mig själv en fanta-rose' ,
Njaaaa?!?!
 
 
Och den brutalaste motorn måste ju vart denna dubbel Rolls v12an med dubbla kompressor
Så mkt Wow-faktor de kan bli. raka rör... i en båt från sekelskiftet.
 
 
Vart tvungen att ta en bild på "hålet" där vi fick plats att parka båten.
Helt otroligt att vi fick plats. måste vara tack vare kapten Jonny. :-)
 
 
För mer (bra!) bilder, titta in på johannas blogg:http://ochsenare.blogspot.se/
 
Jag bakom spakarna en kort stund:
 
Jo för tusan glömde nästan detta lilla filmklipp (glöm inte att höja volymen!!)
 
 
 
 
Bobbern är klar, och där med såld. Eller ja de blev en SuperMotard.
 
KTM 640 Lc4 -2006
1700 mil. Nybesiktad och nyskattad. Diubbla akrapovic pipor (db killers i)
Super duke speglar. Rolig. Går upp på bakan med lite vilja.
 
 
 
 
 
 
och därmed tackar jag för bloggen. vnbobber.blogg.se
 
I vintras skulle jag vara med i Sveriges Radio P3 och prata om upp och ner upplevelser (då jag kört ferrarI mm)
Det uteblev med fick ett presentkort att köra segway som tack ändå.
Vart bara jag och instruktören så vi tog en speciell sväng som aldrig körts förut.
Var rätt kul faktiskt.
 
 
Vecka 31 hade jag och Jonne bokat upp Rättvik Classic car week.
Så vi åttee upp måndagen. Pröjsade.
Kikade på hillclimb. Bira. Badade i Slijan. Var trevligt.
Åkte raggarbil. Sov i Cadillacen.
Vaknade av nå grinig dalmasa (kvinnlig dalmas?) som klagade på att vi
sov i bilen och att våra kallsonger vi badat av hängde utanför.
Så  vi flytta oss. Åt. Vart crusing. Träffa Per. och Gotlänngar.Tog in på camping. typ.
Åkte raggarbil. Vart öl. Treviligt. Parken.
Dusha. Åt mer mat.  Åkte Jimmys cab. Utflykt till nå torn och ballt retro fik. Njöt.
 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma igen. Semestern över.
2 dagar senare var det Wheels nats som flyttat från Barkarby till Hågelby. Helt ok.
Jonanna ville köra cadillacen på cruzingen så de fick hon.
 
 
Mycket trevlig kväll som gick för fort, som vanligt.
 
Sem önskade jag mig en lugn helg. De fick jag.
Jag och Johanna drog ut till Lisö. där kände man verkligen lugnet. Åter igen. Njut.
 
 
 
 
Utsökt frukost.
 
Man märker att helgerna går fort. Men när man har fullbokade helger går veckodagarna fort med.
Helgen var det till att åka ut till Puttisholme igen. Chefens landställe. Äta gott, dricka gott. Njuta. Trevlans.
 
Vart inte så mycket bilde Men en bild på Johnna som var barnvakt blev de allt:
 
 
 
Nu är jag nästan ifatt verkligheten känner jag.
Jo jag har ju köpt ny bil då jag kom hem från rättvik.
Blev en fiat punto 1997. Vit fyrgrindarn.Snål är den Besiktad till dec 2013.
Köptes av Jonas för ynka 4. Nu med svarta rutor och blev mattsvart huv.
 
 
 

Denna vecka som vart så hade Johanna besök från London så i och med de blev de kräftskiva med allt som hörde till i helgen  Supa Nubbe surströmming vänner spya trasiga telefoner och ja....
 
 även Grans prix raggar bil med sambal burgare vart godkänt av Assie'n :-)
Nu ska jag knpppa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0