17/18 jun. - Angry Birds

Nu är klockan spöktimme, där av datumet i rubriken!


_________________________________________________

För ett par dagar sedan väcktes en stark debatt om
att cyklister ska få köra mot rött och enkelriktad



VILKEN JÄVLA IDOTI!
De som lever i Stockholm (främst oss som är motorburma) vet hur mertalet
cyklister beter sig i trafiken. Stockholm är nu mera ett av flera städer med väldigt
mycket cyklister. Bra för miljön? Ja visst. Bra för hälsan? ja de med.

Men som sagt. De finns inget trafikvett alls hos de som cyklar, ja merparten.
Ett under att det inte är fler dödsolyckor. Var och varannan dag
ser jag hur nära det blir olyckor.
Det hjälper inte att det är mammor med matkasse och barn i en stol baktill.
Nej... ingen respekt alls mot medtrafikanterna. Är man inte mer rädd än så?

Nu vill politikerna göra så att cyklister ska få köra mot rött och även enkelriktad.
Vore det inte mycket, mycket, mycket bättre att lära ut lite enkelt och sunt trafikvett??
Från min sida tycker jag att satsa på att poliser står och ger böter till de som kör mot
rött.
För oss med körkort är det en grov företrädelse och inte nog med mycket böter
så blir vi även av med vårt kära körkort.

Vad är rättvisan?
Vad händer här näst? Slopa 30 hastighetsbegränsningen vid skolor
och istället köra med fri fart? Näe, jag förstår att Göteborgarna skrattar åt detta.

____________________________________________

För något år sedan var jag sugen på att få tävla mot roadracingföraren
och motorjournalisten Patrik "Budda" i valfri motorgren.
Med liten nypa självförtroende tror jag att jag kan sopa mattan av honom.



Efter lite gogglande hitta jag info där han och jag har kört på samma go-kart bara



2007 hade vi avslutning på jobbet och fick prova på riktigt go-kart



Självklart var man snabbast i gänget



Det var riktigt skoj. VIlket ös. Ännu tacksam till Steffo.




Svart på vitt så ser man resultatet här ovan.
Jag 42.08
Budda 43.50

fick liten självförtroende boost av detta.

________________________________________________________

Igår var vi och käka middag på humlehof.
Det var Jag, Totte och lille Edwin.
Faster Tita, farsan, Danne, Micke och Pelle.
Super trevligt.

Totte vart tvungen att dra hem men vi drog vidare till
en toppen mysig takpub med utsikt över hela Stockholm.

Sen skulle vi vidare till Black n brown, svängde in
gatan innan och hamna på Bishops arms.
Lite mörkt, men ändå mysigt krypin. Köpte en 18 årig
raw cask. Rökigt och ack så god wirre.

Sen beslutade vi oss för att avrunda kvällen 
Farsan och jag tog en promenix till Hornstull.
Av en liten slump hamna vi på en thai kareoke bar
Bjöd farsan på en singha. Sen fick kvällen avlutas.

_________________________________________________

Imorgon är en annan dag....eller idag!
JO just ja. Inga bilder på min kamo golf på nätet
Men hittade denna bild från bug run:



Hur stor är sanorlikheten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0