10 jul. - Power Big Meet 2011

Igår. Power Big Meet i Västerås.
Världens största bilträff med Amerikanska bilar.
Över 17.000  bilar.

Det blev bättre sent än aldrig att lämna Stockholm.
Ca. 12.30 fulltankad och klar.
Johanna fick vara chafför så jag kunde ta min efterlängtade
GT, iskall.

Vi siktade på att hinna innan marknaden stänge inträdet klockan tre.
väl till Västerås gick de fin fint. Cadillacen rulla fin som tusan. Nercabbat
i solen, kunde de bli bättre än så?
När vi kom in till Västerås tjocknade trafiken och det blev kö
med bara raggarbilar. ;-)
Missade marknaden med en kvart.

Parkade bilen för att kunna köpa körv.
Gled runt i crusingen. SK. party på hjul om man frågar
Bosse på sportbilen. (filmklipp av han kommer i slutet på inlägget).

Efter ett tag tog jag över ratten.
Stod mer eller mindre still.
Men som tur var hade vi laddat upp med kallt vatten.
Det behövdes då solen stekte.

På kvällskvisten då mörkret fallit så var det
några vänliga själar som bjöd på kaffe och bulle till förarna.
Det var väldigt uppskattat!
Mycket fint att kolla på crusingen var det.
En blandning av glada och trötta människor.


Låter bilderna förklara sin del.




'







Drömbilen:




Se så glad man kan bli av en burnout:








De mesta bilderna är tagna av Johanna H ( www.hallinphoto.com )
Sen har jag ju försökt att hjälpa till lite.

Efter nästan 12 timmars konstant körning (ja de stod still en jäkla massa)
så tippar jag på att bilen slurpa i sig 65 liter soppa. Får väll vara okej.

På hemvägen då Johanna tog sig en tupplur efter en flaska bailys.
Då låg jag i ca.110, drog om alla jänkare som höll de optimala 90 och konstigt nog drog
bilen ca 1,5 liter/milen. Bättre än de dubbla jag räknat med.
Kalas om de nu skulle vara så bra.

Avslutar inlägget med de utlovade filmklippet av bosse:



Okej. ett till klipp då


Kommentarer
Postat av: Bildrömmar och drömbilar

Din blogg var inte så pjåkig den heller! ;-)

2011-07-10 @ 11:28:31
URL: http://www.metica.se
Postat av: Lippe

Härligt!!!! Hälsa J-a!

Kram

2011-07-12 @ 23:28:13
URL: http://hrifrnochvidare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0