22 feb. - Selma

11:29
Måndag morgon. Ska jobba idag. Hoppas trafiken flyter på som den ska idag.
Det har vart en mycket trevlig helg i Sunne.



Lördag morgon börjar med att både jag och Johanna har försovit oss.
Packa ihop lite snabbt. Jogga ner till Jeepen och åka in till stan för att hämta Eva.
Sedan var det till Alby och hämta Johannas mormor Erna.
Idag skulle vi ju åka till Selma Spa i Sunne. Vi skulle även möta upp Johannas syrra Chrisitne samt Tobias fast de skulle åka från Götet.
På tv/radio har de varnat för snö kaos. 2a gradens.
Men vi bestämde oss ändå för att åka ner. 2,5 ton tung Jeep med automat, v8, dubbdäck och farthållare, vad kan då gå fel?
Värre vart de för Christine och Tobias som fastna i kö många timmar och valde sedan att åka hemmåt. Trist!


Väl framme vart det direkt dags för behandling, klassisk massage. Riktigt skönt.

Sen checkade vi in. Öppnade en skumpa och planera kvällen. Bada bubbelpool med en bira.

Simma utomhus i -13. Slappa. Sen var de dags för tre rätters. Förrätt choklad- ost- och nötboll.
Varmrätten blev oxfile' med potatis grönsaker och sås. Till efterrätt vart de choklad mos´med jordgubbe.
Vi avruna kvällen med en Irich Coffie.

Dagen därpå. Solen sken, en jäkla massa snö utanför fönstret.

Frukost buffé med allt man kan tänka sig. Sen körde jag och Johanna AquaSpinning. Jobbigare än vad man kan tro. Efter det så tog vi en varsinn solning. Skönt o bara slappa.
Upp till rummet för att packa iordning lite. Läsa en mc tidning.

Lunch buffe som också var god. Johanna ville kolla på smink så jag följde med för att vara gott sällskap.
Sen var de dags för hemgång. Kan väll säga som så att det vart riktigt skön helg, som tyvärr gick aldelses för fort. På hemvägen stanna vi på en riktigt tuff bensinmack som ser ut att stannat sedan 70 talet. Nästan hemma ringer de från jobbet och vill att jag ska hjälpa till med snö röjning. 



Tackade ja till de så några timmars jobb genom att gå på spåren och skotta fram välxlar. 
Lagom sliten i kroppen och trött ska jag parkera min låga bmw på pakeringsplatsen. Kör fast riktigt ordningligt. Försöker skotta fram bilen men den sätter sig bara mer och mer ner i snön. Is, blä.
Använder kartonger för att försöka få lite färste, men det är hopplöst. Finns bara ett sätt. Skotta, skotta och åter skotta. Skottar så pass mycket att bakhjulet står i luften.
Fick en snille blixt. Hämtar en domkraft. Hissar upp bilen. Pallar in lite plankor och bråte för att bilen ska kunna komma loss. Väl efter ca 2 timmar i -20 grader och en lagom irriterade och trött Johan så kommer bilen loss. Funderar på vart jag ska kunna parkera den utan massa snövallar. Fick bli hemma hos morsan och så det var bara och prominera hem. Försöker starta Johannas bil, No fu**ing battery. Kylan har bitit tag i de ordenligt så en laddning får bli nödvändig där. Nog snackat om detta. :-) 

Kommentarer
Postat av: Jh

vilken vacker bild du lyckades fånga på mig :P

osminkad och jävlig.

2010-02-23 @ 01:09:57
Postat av: Johan

Lugn, jag var också osminkad ;)

2010-02-23 @ 01:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0