16 mar. - 330 mil i bil

Japp då var man hemma då.
Cirkus peppar 330 mil med farsan i en skåpbil.
Det var nämnligen så att syrran har flyttat ner till Belgien så att vi körde ner hennes saker.
Fredag morgon. Tidigt. Hämtade farsan upp mig. Drog iväg. Käka frulle i Mjölby. Kaffe.
Båt till Danmark sen båt igen till Tyskland. Autobahn.
 

Farsan och jag hade en liten intärn tävling vem som kunde köra snabbast.
Eftersom tophastigheten sparades i gps'en, jag vann
Mkt körandes. Någonsatans vid Düsseldorf fick gpsen frispel
Åkte runt runt och åter runt.
Till slut kom vi fram. Mitt i natten. Adrian och Anna hade tänkt på oss, fanns kalla Leffe i kylen.


Die strasse

Coola väggen

Kraftwek
 


Dagen där på Lördag
Vaknade tidigt. Tömde bilen på allt. Tunga blå skåpet fick vi bära upp 4 trappor.
Belgarna förstod inte mitt skämt om att jag kalla de blå skåpet för Belgium blue. haha
Sen vart de lite shopping tvår tröjor och en flarra absint. Var lite kulturell.


Krykan

Statshuset <Notredame look-a-like>

Öl fabrik . Guld vatten i ledningarna?

Poo Poo


Klockan fem var det dax att röra oss mot Schweden igen.
Eller rättare sagt en bra bit på vägen. Efter det mörknat och klockan var närmare 10 än 9.
Bör på pekas att gpsen var lagom vimsig här med.
så var det dags att leta efter ett ställe att ta in på över natten. Skumma hotell till ställen med röj hittade vi
ett ställe. Blandat folk (=fulla tyskor/tyskar). Checka in. Tog två grosse bier. En frickadell och en salami macka gjorde susen.


Kärnkraftwek

Solnedgång


Söndagen vaknade vi lagom utvilade vid halv åtta snåret. Käka frulle och fortsatte våran resa.
Ombyggnationer av A1an var inte vad vi räcknat med, men det gick bra ändå.
Väl framme vid Border Shop var det tänkt att inhandla alkohol. Sagt och gjort.
Det billiga blev dyrt. Men bara bita i äpplet. Snart Sverige.
Lyssna på luddig musik. Dumpa av allt. Ship shopp.


Humor har de i Belgien ;-)


Dagens vits:
Fröken frågade lilla Kalle vad han skulle bli då han blev stor.
Jag ska blir trucker svarade kallen.
Jaha svarade fröken, vad gör en sån?
Kalle svarade
På veckorna kör han scania på hlegerna går man på vilda partyn
dricker sprit och knullar snygga brudar.
Nä sa fröken, det där får du ta tillbaka, du måste välja ett annat yrke.
Jaha sa kalle då vill jag bli lastbilschafför då.
Det lät bättre! Beskriv vad en sån gör sa fröken.
Ja sa Kalle.
På veckorn kör han volvo och på helgerna får man vara i garaget och laga skiten
dricka billig öl och runka.




Stort tack till: Världens bästa farsa!
Slut text: Garmin suger hårig pung!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Och äntligen är du hemma igen med dina sjuka upptåg på morgonen :D hehe

2009-03-16 @ 09:43:17
Postat av: sophi

tackar =) allt väl?

2009-03-17 @ 13:10:29
URL: http://sophikellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0