24 sep. - Raka vägen

Ja, kort och gått har de hänt en hel del på sistone (som vanligt/som de brukar va).
I lördags tog Johanna och jag min beemer för att åka på nattracets event "kul-tur".
Som kanske inte denna gång blev så "kul" som den brukar. Redan efter 20 min händer följande.
Vi åker på en 70 väg som förövrigt kanske är väldigt smal. Ser hur polarn låser hjulen på sin bil framför.
Jag gör lika så. Märker att jag kan inte svänga för jag inte har någe abs på bilen och därmed färdas rakt emot polarn.
Ser även varför han tvärnitat, det står en hästjävel mitt i vägen. Hade tre alternativ:
1. Köra ner hästfan med ryttare (blodigt, kan bli dyrt)
2. Köra in i polarns fina bil (whiplash för dem och annat tråkigt, nej)
3. Köra av vägen och satsa på en flygtur samt hoppas på de bästa.
Det blev de sista alternativet. Bilen klarade sig dock inte så bra. Tråget sprack samt tanken är bara o kasta.
Både traktor och bergare fick tillkallas. Björn och c:o fick köpa bilen billigt. Blir nog ny bil till helgen skulle jag tro.
Inte nog med att min bil pajade,

oj, nu är klockan mkt och jag måste till jobbet, gåendes. Så bye bye...får skriva mer sen. :P

Bild från eventet:


PIIIIIZ

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men jag klarade mig iallafall.. det var ju faktiskt viktigast ju ! :D

2008-09-29 @ 09:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0