30 nov. - Första advent

Ja, kanske en liten kort sumering av den sista tiden?


men först, låt oss tända ett ljus...

Det känns lite konstigt att det snart är jul. Första advent ska ju vara den första men blev inte så iår.
Det känns även lite konstigt att om 12 dagar är jag och Johanna på väg till Thailand, på andra sidan jordklotet.
Som jag skrev innan så ska jag sumera lite vad som hänt på sistone.

Sista gången jag skrev i bloggen så berättade jag om resan från sälen med nya bilen.
Den 23 november så hjälpte Robin-mattsvart mig att hämta hem den på släp, Riktigt snällt.
Hans 242a tuffade på hela vägen om den inte hade gjort något annat.

Efter som jag fyllde år dagen efter dvs. 24, Måndag.
Så bestämde jag mig att jag skulle ha lite kalas på lördagen. Ganska lugnt.
Faster, kusin, syrran, morsan, farsan, Johnny och mormor kom klockan 18.
Åt av mina och Johannas hembakta bullar, inte så illa pinkat. trevligt. Fick bland annat simglasögon, pengar, deo, skumpa och lite sånt. Tidigare var Johannas pappa bjuden på kaffe, fick en snö skyffel och "bra o ha i bilen-sak" samt Disels nya parym - Fuel for life. tackar tackar.
Eftersom jag hyrt lokalen som i vanlig ordning så blev de kalas me vänner och bekanta efteråt.
Uppskattningsvis var de väll 25 pers som kom sammanlagt. Fick en 240 motorhuv av grabbarna mattsvart. En 70is av danne. En klotterbjörn av Jill. Var trevligt. Både mjöd och champange gick åt från min del.

Måndagen då jag egenligen fyllde år så kom det mycket snö, kan man få bättre present än de undrade jag då.
Svaret va ja. För när jag kommer hem har Johanna fixat ihop en överaskningsfest hemma. Jonne Husse Robert och Johanna bjöd på vacker sång, tårta och paket. Tror penslarna var en pik men blev verkligen jätte glad över skivan, Johan skivan.
Sen vart de ut i de vita och sladda - Lycka!

                                     

Om vi drar fram tiden tills dagsläget så är jag bakis. Har slappat exakt hela dagen- helt underbart.
Har äntligen lyckats se klart på filmen Transformers. Skit bra, efter säkert 10 misslyckade försök att se den.
Ska fixa käk om ett tag då Johanna kommer hem från jobbet. Visst att jag kanske inte är väldens bästa person men saker jag är: Envis, saker på insidan, vilja och ork!
Yeye, nu börjar jag pladdra om ingenting. Ska försöka göra lite nytta idag med.

Har 10 dagars arbete framför mig, sen ska livet avnjuts!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0