21 jul. - community property

Hemkommen från Hot rod reunion i Strängnäs, men först min nya bil.
 
För ca 4 veckor sedan var jag och tittade på en bil.
Gillade den skarpt. Prutade ner den nästan 20 tusen.
Men när jag kollade djupt i min plånbok räckte pengarna inte ändå, om jag nu ska ha semester som tänkt!
 
På vägen hem från Västerås och Power Big Meet så ringer han och säger att han kan till slut kan släppa den för mitt bud som var ännu lägre för att jag ville verkligen ha semester.
Åkte över till han och lade handpenningen innan vi åkte ner till Gotland.
 
Väl hemma i måndags så slutförde vi affären och jag blev ägare av en vit
 
Ford Thunderbird Hardtop 1965
 

Styd av en 390cui och 3 stegad cruis-o-matic låda som startar på 2an.
Ca 300 kusar under huven. Nyrenoverad snurra desutom.
Indredningen var röd och lite små sliten men fått insperation från flygplan vilket syns.
Luftfjädring bak så det går att dra ner den lite om man vill.
Svarta plåtfälgar gör sig bra med sin hotrod spinner i centrum.
Orginal fyrports förgasaren är ompackad, men skulle önska en ny Holly till nästa säsong.
Nybesiktad är den så det är bara vrida på nyckel och åka.
Lacken är ca tio år gammal men i fint skick. 99% rostfri.
Elhissar och tiltaway ratt för tjocka amerikanare. Är nöjd med min Ford även om jag nog har lite förkärlek till GM ändå.
Bakljusen är vandrande när man blinkar, så snyggt.
Blir väll inte göra så mycket med bilen iår förutom få i lite musik i bilen och kanske några tvättar dårå.
 
Fredag efter jobbet fyllde jag på min karma något.
Efter jag käkat på Bambu garden med Farsan och Erika så åkte jag ner till hamnen utanför grand.
Det var så att Erikas syster som numera bor i Tyskland var uppe i Stockholm kanske för sin sista gång.
Hon hade fått beskedet om att hon fått canser i bukspottskörtel och osäker hur lång tid hon har kvar.
Hon och hennes man älskar gamla bilar så gjorde dom väldig lyckliga att få åka med i min bil
Sen så....
 
Fredagkväll åkte jag själv ner till Strängnäs och Malmbyflygfält. Hotrod reusnion.
Väl nere på området beskädades min bil av några polare så vart tvungen att dra en cruis på området med Jonny, raggarMicke och Raoil.
Sen korkades det upp några öl.Satt först med Esse och några Gotlänningar.
 
Drog vidare till Kennet och Tomas Riis tält där vi satt och snacka lite.
Vi drog vidare och spanade in mycket roliga byggen.Glatt folk. Stötte på Tobbe och hans tjej.
Snacka en del med Kenneth från Gotland. Han bjöd på en öl och en dosa snus.
 
Lyssnade på skön musik och kvällen var i sitt esse, som man säger.
Drog sedan tillbaka till Tältet.Det höll på att bli riktigt slagmål och adrenalinet pumpade. Idioter finns det även här, tydligen. Men de löste sig på bästa sätt.
När solen var på väg upp kände jag att det var dags att få lite sömn.
Sov i baksätet på T-birden. Även om det inte var optimalt funkade de.
Kallt på natten, skitvarmt när solen stekte på sen.
 
Lördagen bjöd Atilla på frukost.
Rejs dags med alla fina byggen. Var tydligen rekord många ekipage som körde.
109 bilar. 3 traktorer med v8 och 6 gamla amerikanska lastbilar inkluderat.
Tror de var 3 ekipage och rasade. Däckspräningar.
Kennets kompressormatade chevell rök nog nästan mest.
Hamburgare på lunch. Drack cola och vatten idag då alla mina öl var slut och tur va väll de.

Mötte även John som jag köpte bilen utav.

Sen var de hemgång. Skönt att ta ett bad och sova i sin egen säng.
Ikväll kommer Johanna hem från London, hoppas hon haft de fint där.
 
Solen skiner men måste plocka upp hemma har inte hunnit de i veckan sedan Gotland då jag
jobbat själv nästa 12 timmar varje dag denna vecka.
Jag lyckades inte få in bilderna från telefonen till datorn så denna blogg blir mest text.
Men har två bilder på Åskfågeln så de kommer här:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0