20 aug. - If I fly away [Legato]

Så.
 
En bil såld, en bil köpt.
Peggan fick ny ägare, verkade nöjd med den.
 
Själv hittade jag en bil på blocket.
Ville inte ringa kl halv åtta på morgonen.
Så ringa vid nio.
Då var det redan en som skulle komma och köpa bilen. Attans!
Men det blev inget där så jag fick möjligheten att slå till.
 
En vinröd Mazda 929 Hardtop från 1980.
"Japansk amerikanare"
 
Tyst och ganska seg1,8 litens fyra och 3 stegad automalåda.
Lull-lull i stil med. Elhissar runt om.
Centrallås. Air cond som inte är att förväxla med modern AC.
En uppsjö med varningslampor som kan tändas vid färd.
El uppvärmd bakruta. Elspeglar.
Intervalltorkare-
 
Bilen är nybesiktad och skattebefriad.
En tant som blivigt för gammal för att köra bilen köpte pärlan ny 1980.
Denna är garanterat en av få bilar kvar i trafik.
 
 
 
 
Vart tvungen att publisera ett klipp jag hitta på nätet.
Mazda blev stämda för deras slogan.
 
 
 
 
Mer då?
Jo semester är nu slut för denna sommar.
 
Den avslutades med Stockholm Crusing.
Åkte först till Hågelbyparken....kändes lite smått tafatt men ändå.
 
Sen blev de åka med Thunderbirden in till stan. Johanna smuttade på en cider
i passagerarsätet när solen värmde.
 
 
Hämtade upp Jill, Timpa och lilla Natalie.
Stoja och hade trevligt. Lillen fick sitta i mitt knä och övningsköra. hehe
 
 
Stephen och hans flickvän hoppas också in i bilen
Efter en stund var de dax för mat, parkerade och tog mig en öl. Blev några mer öl.
Trevlig kväll.
 
 
Det var firma fest på puttis i helgen som var nu.
Trevlig i vanlig ordning även om man jobbade i lördags.
 
Sist men inte minst en bild från Slingerbulten.
 
Fotograf Mikael Ahlgren
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0