24 sep. - Gammal cadillac

Igår efter jobbet hjälpte Jonas mig att byte startmotor på min cadillac.
Tog då tillfället i akt att åka och titta på en annan bil som var
intresserad av ett byte.  Sagt och gjort.
I Hummelsta mötte jag upp Larsa som hade en:

Cadillac Serie 62 Six Window - 1960 (4 dr HT)

Efter en och en halvtimmes trevligt surrande och provkörning
var vi båda mogna för ett byte.
Båda är gamla bilar men denna har ju mkt mer design, ack så vacker med
fenorna.  Skickar upp några bilder med mobilkameran, kan ju hoppas
att Johanna vill föreviga bilen på bild nångång. Konstverk önskas :)

Skicket är ju slitet orginalskick.
Cadillac white & Persian sand tak och inredning.
Ny besiktat och bara tura och köra i 2 år, samma som hojen. :)







Nu ska jag ringa ett samtal, måste ju hitta någonstans att förvara den till våren.

Kommentarer
Postat av: Lippe

Ahhhh, blir lite "mer" med fenor!!

Hoppas att det löser sig med v-förvaring!

Jag kan ha förslag om du får problem med det.

Kram

2011-09-24 @ 14:00:41
URL: http://hrifrnochvidare.blogspot.com
Postat av: Johanna

Absolut hjälper jag dig med det! :D

Det är vackert med vår nu och nu finns värme med :)

2011-09-26 @ 11:41:00
URL: http://ochsenare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0