15 aug. - Puttis

Helgen gick fort, kanske för att den va trevlig?
Vi var ute och hade kickoff med jobbet på chefens (chäfens?)
landställe, puttisholmen.

Jag och Johanna tog bmw'n ut (hade ju tunga matkassar med oss)
Medans Totte och Per med familjer tog båten från stan ut.
Väl ute blev de kaffe och fika.

Sen fick vi för oss att få upp mig på ett par vattenskidor
efter Lasses 120 hästarts sportbåt

Nästan uppe, och fort gick de...


... nästan lika fort ner med :(


Efter 5-6 försök gav jag upp, inte min grej
Per var sugen efter mitt försök och se om han var bättre



njaaa, vatten ÄR hårt!



Lasses vovvar, Jalle och Knutte gilla att bada.



Åka tube var lättare, jäkligt skoj.
Spännde duktigt i skrattmusklerna.
Här är jag uppe i ca 40 knop!



Johanna tyckte det var skoj att få vatten i fejjan :)



Stugan på puttis.


Lasse dricker go-öl


 
Barnen hade fullt upp med att leka kurragömma.



Inne börjar det bli dax för förrätt.
Kräftor med nubbe. Risk för skrål!



Sen vart de grillspetts buffe'
Plocka de man ville ha och lägga på grillen, mumsfillebabba!



Kvällen drog in.
Men ändå varmt i luften.
Närmare midnatt så tog jag och johanna lilla motorbåten över till
fastlandet där hon fick köra hem.
Kan meddela att när det mörknar på landet (ute på sjön) så
blir det riktigt mörkt.  Månen gav sitt sken.



----


Söndagen blev lungt.
Städa fixa och givetvis efterlängtade
xenon konverteringen på femtjugotrean!



Kommentarer
Postat av: Lippe

Såg ut som en trevlig helg! Vatten ÄR hårt i 40 knop!!

Kram

2011-08-16 @ 21:21:51
URL: http://hrifrnochvidare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0