29 nov. - Taximicket

tack så mycket för en trevlans helg.

Torsdagen var ju en pers för sig.
Efter jobbet. Åkte jag, Per & Totte för att se på Hockey.
Danne bjöd på kalase och hade sin son med sig.
Tack

Mat till matchen satt fint även om det inte var av någon favorit.
Ölen var helt okej, bättre än whiskeyn som var "husets"
Matchen var kanske inget favoritlag
mot

Kul match tror jag. Kul då varken jag eller Danne var intresserad av hockeyn.
Efter ca 7-8 öl (?) så var det en dum än (jag?) som knäckte ur mig att jag gillar Jägermeister.
Dumt gjort. Inom loppet av 5 min hade jag fått i min 8st (?) 6:or med drycken.
Måde ju inte allt för bra dagen efter. Hehe.




Från det ena till de andra.
Snön har ju öst ner och även fast man blivigt äldre är det fortfarande skoj att sladda.
Lite updates på den fronten har det blivigt:






Jahaja.

Helgen.
Kalas.
Fest.
Skoj.

Lokalen i vanligt ordning.
Först kom Åke förbi.
Fick en Black Velvet. biltidning och 4 st Zlatopramen.
Ska tillägga att Johanna var me hela tiden.
Senare kom Mor, Far, Jonny, Maria, Mormor, Pelle, Jukka, Tina & Anders med Barn, Eva med Sällskap.
Fick, Stålars, Presentkort, Raouter samt skumpa, Upplevelse som jag kommer till senare, Blomma, Whiskeyglas och så klart en Famous grose.
Upplevelsen jag fick av mormor är att provköra en sportbil.
Frågan är nu vilken man ska välja:

vs
Ferrari F430 med bakhjulsdrift v8a eller Lamborhini Gallardo med v10 och fyrhjulsdrift.

Jag har iaf ca ett halvår på mig att välja ;)


Senare på kvällen
kom  Jill & Timpa. Fick en kult rulle.
Pizza budet kom med pizza som glömdes bort i all stress.
Putte, eve & Björn titta förbi med glatt humör. E du kvar eller?
Danne vart på pickaluren efter en hel del grön öl.
Kollegorna (kusin) Totte och Per kom med en stor hemma snickrad kista
med en ihoprullad skrynklig lapp.

Grattis på 127 års dagen kapten röv... rödskägg. osv.
I lådan, en sabel, en ögonlapp, en priathatt, en krok och en storflaska kapten morgan. Hehe, underbart.

Sen kom Jonne med bira och en bjudning på en rejäl match badminton.
Dellgren kom en en salig blandning öl, mums.
Jonas & hans fru kom med en whirre Higlnad Eagle.
Ok Björn & Line kom förbi med en jäger & luktis som inte gick åt.

Kvällen blev både sen, grinig och våt för vissa.




Idag har det jobbats.
Nu ska jag hämta upp Jonne sen Johanna som är på teater
för att slåss på badminton planen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0