29 jan. - ”Snabbare, hårdare, värre”

Nya Porsche 911 turbo JA tack!



Ja, hade jag haft 1,560,000:- i min hand just i denna sekund vet jag exakt vart
jag hade investerat dem i. Ja en helt ny Porsche 911 tubro 2010.
500 vilda hästkrafter och fyrhjulsdrift.
En fräck detalj är ju en inbyggd "lanch control" som gör att bilen
skjuts i väg från stilla stående till hundra kilometer i timmen på endast 3,4 sekunder.
Inte sämre att den dubblar hastigheten till 200 km/h på drygt 7 sekunder.
I 312 km/h lär ingen höra dig skrika. Självklart vill man ju ha bilen utrustad med PDK
dvs paddlar vid ratten. Sen att det kostar yttligare 47.000:- men det är det ju självklart
värt på en sådan bil.

Ge mig, annars får jag väll ta och åka till jobbet och spara mina korvören. För det är det väll värt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0