7 jun. - Power Big Meet över

Japp.
Måndag morgon, känns i kroppen att man vart i västerås. Inte minst pga. sömnen. hehe
Åkte ner till Västerås själv i Cortinan, spelade ju ingen roll då jag ändå skulle möta upp en del folk där nere.
Väll nere så börjar dagen med att jag tar ett varv, just för att Cortinan har ju som tradition av cruisingen i ett tidigare liv.
Inte svika trenden här inte.

Sen var de ju bara att korka upp. Efter några kalla (ja hade ju frysbox i bilen) så blev jag upphämtad av Robin Mattsvart och c:o i en riktigt råttsoffa till bil, Impala -65. Delvis mattsvart, inhoppat tak osv. Åker till station för att hämta upp Jesse.
Här någonstans kom jag på att jag måste ha mer sprit med mig. Knatar tillbaka till bilen, mötte en del roligt folk på vägen dit. Ska möta upp impalan vid okq8 men jag kommer dit före. Mingla runt där så hör jag hur någon ropar:
-Skööön!
På äkte gotlänske. Det var ju Shyba och andra galningar. Hoppar in där. Hälsade på Pius och dom.
Väl framme vid statoil, ja vi paserade okq8. Så mötte jag upp Tobbe och Danne.
Jag tjatar på att Danne ska börja, vilket han självklart gör. Riktigt härligt.
Tobbe och jag valde att knata till campingen. Väl där mötte vi upp mattsvart som bjöd på en bira.
Träffade även upp lite annat folk som jag hoppats på, vissa träffade jag inte.
Var lite oväntat att träffa Johanna. här var klockan halv 5, nu bestämde jag mig för att sova i baksätet av Cortinan, oskulden tagen i baksätet. Den är faktiskt helt okej att sova i, trots storleken.

Lördag morgon vaknar jag, känner att solen steker.
Bestämde för att jag måste förbi bolaget. Knatar in till stan. Fikar med Johanna.
På väg tillbaka till stan (ca. 11,20) så blåser jag för se hur hög promille halt ja hade och till
min förvåning var jag helt grön! Så det blev åka Forden in på uställningsområdet.
Köpte lite klibbor till bilen, blue dots samt en jägerskylt. Träffade lite folk på marknaden.
Tyvärr var powermeet skyltarna slut, hade ju tänkt att ge min till Jonne som inte kunde medverka iår.
Sen var det dax att åka tillbaka och sen in i dimman. 10,2an öppnades samt en redig grogg blandades.
På parkeringen bjöds det på en redig burnout, av en söndersupen saab.
Hoppa upp på en Picks där Putte, StorTommy, Cartan, Mackan och några andra satt.
Vatten pickorna va fulla med ammo för att våtlägga Västerås. haha. Va sjukt kul där. Galning till chafför haha.
Sen vart de årets lilla trubbel (vilket hör till i big meet) lite tjejer och missförstån med en rejäl dos sprit.
Men sen var de över. Väl ute på crusingen hör jag en röst:

- Sköööön!
Det var sami i en van, kunde inte riktigt placera han. Men efter lite snack kom jag på vem de va.
Han kör ju corvette och berätta han inte hade så mkt gummi på bakdäcken längre. Hans polare och jag hade tydligen bott grannar i flera år. Världen är liten så jag bjöd på grogg. Hoppa in lite folk i vanen av olika caliber om man säger så.
Men efter ett halv varv valde jag att lämna ekipaget för annan lycka i annan bil. Men då är det väll självklart att de ska börja ösregna. Men efter 10 minuters gång så känner jag igen en caddilac och vinkar, det va Raoli och Rebecca. Gled runt, la några burnouts. Sen ser jag en kille som står mitt i gatan med min förvåning en power meet skylt.
Jag frågar vad han ska ha, han svarar femhundra spänn.
Glöm de sa jag, du får en hundring. var på han garvar. Nä men fyrahundra då. Jag öppnar plånboken och ser att allt jag har i kontanter är 200 spänn och jag har lovat rebecca att jag skulle köpa mat till henne.
- Du får tvåhundra spänn, det är de enda jag har på mig. 250 säger han. Jag upprepa min mening och fick skylten för 200 pix. Dyrt  eller ej så fick jag en skylt till slut. Här däckar jag sen till i tio minuter tills vi var framme för att käka.

Massa glatt folk i regnet. Mötte en klasspolare från lågstadiet, Erland. Snacka skit me han ett tag medans jag mosade i mig en kebab med brö. Satan va gott. Gled vidare några mil sen var det dax att inta cortinan för lite sömn, och till min förvåning va framsätet upptaget. Jag slocknade snabbt där bak.

Söndagen bjöd på lite klarare väder. Blåste på campingen och även idag var de grönt. helt sjukt men aja.
Går ner till vattnet, sätter oss där och grillar raggarballe med sväng dörrar. Sen kommer tommy i 240 cabben. Möter upp ekerö folket, Jocce körde en gammal 60tals brandbil, hett som fan. Sen blev de hemgång.

Summa kardemumma:
Borta bra men hembränt bäst!

Kort och gott var jag sliten när jag kom hem. Blev dock en tur i raggarns dart på kvällen...
Ska försöka lägga upp nån bild här i bloggen med från helgen...

Nu ska de jobbas.
västerås 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0