26 feb. - Lunginflammation

För åtta tio dagarn sedan började jag få lite smärta i bröstet.
Tänkte väll att det är nog inget allvartligt.
Förra lördagen (19e) kom jag hem och måde inge bra alls. 
Feber och nästan somnlös natt.
- Äsh, efter regn kommer sol tänkte jag.
Dagen efter var jag sängliggande hela dagen. Så sjukskrev mig från jobbet.

Måndagen var en pers av sitt slag, blev ju inte friskare direkt.
Men fick försöka överleva på verktabletter.
Johanna var gullig och handlade massa frukt och gjorde fruktsallad med glass och chokladsås. mums.
Eftersom jag för ett bra tag sedan kastat våran termometer som hade "kvicksilver" i sig (trode jag ja)
så kunde vi inte ta tempen men man kunde nog steka ägg på min panna.

Johannas mamma kom över med massa c-vitamin och en ny termometer.
Då hade jag 39,9 mot två alvdedon.

Tisdagen var kag lite orolig så ringde vårdupplysningen.
De kom inte fram till något egentligen Kanske kan vara influensa?
Vilket Johanns mamma hade misstanke om.
Febern gicks om en jojo mellan 38,2-39,8 hela dagen. Blev helt matt i kroppen.

Jag bad Johanna ringa sjukvårdsupplysningen igen.
De hörde hur jag hosta och sa att jag skulle boka akuttid hos vårdcentralen.
NEPP. De tar bara emot tiden på morgonen??
hmm... De hänvisade mig att ringa Liljeholmen om ett par timmar.
Men jag och Johanna drog till akuten i Huddinge efter ett samtal till dem och dom tyckte vi skulle dyka upp.
-väntan-väntan-väntan-väntan-väntan och åter väntan.
Jaha...vart ett blodprov och tog tempen på mig (39,2 då) och så yttligare
-väntan-väntan-väntan-
En doktor lysnade på mina lungor och skickade mig på röntgen.
gick smidigt men sen den eviga väntan igen, visste inte vart jag skulle ta vägen.
Till slut får jag prata med doktorn igen han sa att jag hade
lunginflamation [något latitiskt ord jag inte förstod vad han sa]
Skrev ut recept.
Det va något sjukt kallt ute, kan breo på att jag var sjuk och det var riktigt jobbigt att andas.
Vi åkte in till stan och hämtade ut
1 förpackning Kåvepenin ( är tydligen pecilin)
1 flarra host medecin mollipect.
1 burk alvedon



osdagen var ännu värre trots medecin.
Blöde näsblod. Låg och skakade i sängen.

torsdage:
Rösten börjar sakta försvinna till att inte bli några ljud.
Ferbern gick över 40 grader. Suckade och svettades.
Är detta rättvist?

Yra med massa elaka röster i huvudet och skit.
Nätterna är helt klart väst.
Morgorna när solen går upp är nog bäst för då brukar febern helt
vara borta.

Nu till det viktigaste i inlägget:
Johnanna.
Är riktigt tacksam för allt du gjord.
Städat, diska, handlat, givit mig vatten massvis med gånger.
Uppskattar det rejält så du vet.




dagen i dag då?
Ja inte så mycket feber men hostan är lika jävlig
och röster är lika så borta.  Men är bara att köra på ändå!

Kommentarer
Postat av: Frida

Krya på dig killen!

2011-02-27 @ 18:57:04
URL: http://endeliminvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0