28 dec. - Julen över

Ja nu är julen över.
Har vart mkt runt kring det. Men vart bra.

Vaknade på morgonen och fick minneskort till kameran jag
fick i födesedags present. Så den har jag använt flitigt.
Gröt va mysigt med.

Drog hem för att fixa allt inför julen. Skulle ju få över gäster
till ny-lyan.
Den äkta granen flyttades. Paketen åkte under.
Blekte håret, glömde bort de lite.



Dukade upp med långbord.
Sen kom gästerna.
Morsan Anna Adriaan och Mormor var först.



Maten fixades. Kalle gick på tv.
Sen kom farsan och Erika.
Efter ett tag kom morbror Peter.
Åke med sina döttrar Johanna och Christine.
Sist kom Jonny lagom till maten var klar.

Men innan var det ju glögg med nummer under glögg
muggen. För alla hade köpt med sig 1st paket och lagt i säcken.
Den med lägst nummer fick blrja välja.
Sen så öppnade den som fick paket sist och så.



Maten bestod av de mesta man kan tänkas vid ett normalt julbord.
Smörgåsar, ostar, sill, wurst, köttbullar, prinskorv, potatis, rödbetssallad,
janson, julskinka, lax, fårfiol. ägg o räka, mm



Nubbe och julöl inte att förglömma. Mätt vart man.

Sen kom ju självklart tomten när jag var ute och köpte tidningen.
Typiskt. Men han såg ut att ha de trevligt med whisky o allt.



Massa klappar blir de.
Tänka sig att alla har vart så snälla i ett helt år. Fantastiskt.







Lite klappar jag fick var.
Ljus. Taklampa. Garderobsinredning. Fjädrar. Nikekängor.
Komplett larm från paradox. Fotoalbum för mina bilar,
babelvinda, speldosa. oljelampa. whisky,
pengar, åkremsa, jens lapidus senaste bok, is-stenar.

Gick väll och la mig vid 02. Lagom full och trött.

__________________

2 dagar senare så vart de hem till mormor och fira vidare.
Käka gott och så.



____________________________________________

Undra om det är så här jag kommer se ut 2044?
Borde då va 61.



återstår o se :-)
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR (så länge)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0