14 nov. - Under Bergets Rot

Först och främt vill jag gratulera(?) farsan på farsdag som är idag.

Igår vart det en lång dag som gick snabbt.
Började med att bära ner min gamla soffa till lokalen i källaren.
Donerade den dit då jag ändå har lite koppel kvar till den.

Sen kom farsan förbi vi åkte och tog en kaffe på preem, Johanna haka på innan hon skulle jobba.
Lånade morsans bil och Jonnys släp. Åkte till tippen med min gamla säng. Mötte Per.

Sen åkte vi och inhandla en svart skinnsoffa, helt underbart skön.
Käkade på smått och gott i Fruängen. Blev bolaget en sväng.

Åkte och handlade en skinn fotölj den också svart.
Ikea var fyllt med vilsna själar. Men faran köpte ett vitrin skåp och lampor.
Jag imhandlade ny matta, ett bord och en plastblomma.
Mediamarkt hade en kabel som inhandlades.

Överraskade Johanna lite då hon kom hem från jobbet.
Här är resultatet:


Foto by Johanna (hoppas det var lugnt att sno den)

________________________________________________________________________________

Imorse vart det gå upp tidigt för att köra mor & Jonny till Arlanda.
Lite avundsjuk, vill också till Tenneriffa.

_________________________________________________________________________________

Just nu sitter jag och lyssnar på ett band som heter Finntroll.
Ett finskt hårdrock/folkrock band som sjunger på Svenska
då de tycker att de påminner mer om "forn nordiska".

När svedjor brännes
Bliva min moderskalk av aska

Nifelvind, hör mitt namn
Gyttjeblod, sänk ditt huvud där jag vandra

Ur varje froskallla bittra
Onda dödliga natt
Ur varje vår då inget växte
Då säden aldrig steg





detta är dock en gammal och annan låt.

____________________________________________________________________________________

Ska se om det blir någe garage fix ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0