24 maj. - Åland Mc Weekend

Japp.
Kom hem igår sent, våt, trött och kall till ett ändå ganska klart Stockholm efter en veckosluts tripp till Åland.
Jag och Johanna åkte på min Suzka och Jonny samt morsan åkte gött på deras Bmw cykel.
I fredags morgon drog vi tidigt packade och klara mot Grisslehamn där båten skulle ta och till Eckerö.
Nära döden upplevelse då jag körde över en grävling i 120, kunde gått illa. Men det gick bra.
Väl över var det fin fint väder. Åkte runt på slingriga vägar. På kvällen blev det några öl och aborre, fina fisken.
Johanna lyckades trokla sig igenom ett näst intill stängt fönster då hon låst in nycklarna. Imponerande.



Dagen där på vakna vi.
Åkte och tanka. Sen bar vi vidare mot någon kryka och ännu mer slingriga vägar.
En hel del mc åkande på ön må jag säga.
Solen stekte aldeles lagom. På kvällen styrde vi kosan in mot Mariehamn där vi skulle bo följande natt.
Åkte till Dinos och käkade go mat och tog en stärkare. Live band på Hotell Park där även Johannas padre bodde.
Vi kom hem hyfsat lagom tidigt för att nästa dag käka och åka till Lumparland.



Söndagen var blöt och ännu mera blött. Självklart hade jag ju med mig mitt obeprövade regnställ.
Det höll tätt även om inte handskar och skor var helt täta. Johanna köpte en engångs regn jacka som höll i tio minuter. Stackarns fick iaf låna min tröja. Vi tog in på ett cafe för att värma oss lite.
När vi var lite uppvärmda och halvtorr var det dags att dra vidare, styra kotan mot startdestinationen.
På vägen hittade vi ett deldestination som jag hade önskat. En gammal shell mack som ett museum. Ballt.
Sen var de båten över och några timmar senare var vi hemma. Skönt även om det vart en riktigt trevlig tripp som måste göras om!




I Torsdags gaddade jag och Johanna oss.
Här är resultatet.



eftersom armen är lite vriden kan den se lite konstig ut. :) Men är toppen nöjd.

Bör även tilläggas att hemflyttningen även skett, skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0