28 aug. - Politik 2010 = Pajkastning?

Ja valet börjar närma sig med stormsteg och debatterna blir hetare och hetare.
Normal är jag en person som håller ganska tyst när det gäller politiken även om vissa
saker intresesrar mig.
Något som jag är trött på är all dess pajkastning mellan de olika partierna.
Man ser valaffisher där folk har ritat solkors över eller skrivgt "du ska dö"
på. Var kommer all denna fientliget ifrån tro?
Som de röda säger om de blå:
- Ni har haft 4 år på er men vad har hänt? Ingenting.
Inte för att jag ska stå och försvara, men först och främst så har vi ju vart inne i
en lågkonjuktur som vi är på väg ut ifrån.
För det andra så krävs det nog flera år än så för att få ordning på saker och ting.

Jag förstår mig inte på hur patrier kan skörda ner så mycket pengar på
valkanpanjerna. Har ingen siffra i huvudet men den var inte snålt tilltalat.
Kunde man inte satsat de på något bättre?

Sen alla val löften. Det är något hysterisk för att få ihop sina röster.
Men man bör ju vara lagom naiv om man ska tro på allt.
Fast det är väll så med demokratin i Sverige.

Näe, om man ska starta ett eget parti så man får alla åsikter igenom? Hehe.
Bilpartiet kanske kan intressera?



Men se nu till att rösta, rösta på det ni själva tycker känns rätt.
Rösta helde blank än att skita i att rösta.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du skriver om politik.

Men att rösta blankt är som att strunta i att rösta.

Dom blanka rösterna hamnar bara i sopptunnan och räknas inte heller.

Så ..

Rösta på ngt :)

Kram

2010-09-02 @ 09:46:55
Postat av: johan

Liten rättning. De räknas men du har rätt i att de inte har någon större betydelse :)



No offence

2010-09-05 @ 22:52:38
URL: http://skon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0