27 feb - Natten till igår dagen före morgondagen



Livet kan vara både upp och ner.
Ibland är det underbart.
Ibland kns allt hopplöst.
Det hör till att vi mår dåligt då och då.
Det finns så många krav. så mycket att oroa sig för.
Och ibland orkar man inte.
Helst av allt vill man gömma sig under täcket.
Det sägs att deppighet kan vara ett sätt för oss att förbereda oss för förändringar.
Att kroppen ser till att hamna i ett deppigt läge för att vi ska kunna komm ut på en ny nivå.
Då vi kan klara av saker på ett nytt sätt.
Men det händer att vi fastnar där nere i oro och jobbiga tankar.
Det är då det är dags att bryta mönstret.
Stå inte ut med att jämt vara ledsen eller känna dig allmänt värdelös!



Svart på vitt .
Sol och måne.
Nu kan denna blogg kännas väldigt konstig. Inte som Johan alls.
Näe, ligger ganska mycket idet med.
Men ibland kan man behöva låna någon annans ögon
Någon annans tankar. Det är en del man får med sig ända sen man födds.
Nu äntligen är det helg. Ska bli så skönt.
Ska upp om 5 timmar trots att jag är ledig. Sköta om sig själv, det måste man göra!
Ska äta god mat imorgon.  Ingen sprit är de tänk.
Nu suckas det. Dags att lägga sig. Återkommer med fakta från verkligheten :)

PS. Åk aldrig med taxi natchos! hahaha

Kommentarer
Postat av: Johanna

ibland lyckas du låta som jag,

poetisk.

Man fattar inte ett jota om man inte läser det 30 ggr och sen försöker förvirra in sig i dina tankar.

.. Tack ändå.

2009-02-27 @ 09:36:49
Postat av: frida

förstår hur du menar.. har sådana tankar jag med..

tack och lov har jag jobbet som rycker upp mig om dagarna. krma på dig skön!

2009-02-27 @ 20:29:02
URL: http://mcdfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0