RoadTrip

Japp. Tänkte då skriva ett ganska långt inlägg....för er som inte orkar läsa som bara vill ha en sumering, läs i slutet!

Söndagen den 27 januari jobbade jag som vilken dag som helst.
Gick fint. Slutade 16.30 men kom nog inte från jobbet förns klockan 17.00
åkte hem för att käka carbonara. Hade ju bestämt mig för att köra en roadtrip denna kväll. Men Jonne, Husse och Robban som sällskap. Med ett mål i siktet; göra mig av med min älskade/hatade evolution.
Klockan vart 19 och vi hämtade upp släpet i fruängen, åkte till garaget i farsta. Surrade upp evon på flaket.
Gick fint de. Men på väg till macken för att tanka märkte vi att de vobblade som skjutton, vilket inte var speciellt skoj då vi skulle åka över 120 mil sammanlagt.

120 mil? Hur orkar Johan köra de? Ja en lätt fråga.
Eftersom jag inte har BE körkort så slapp jag och jonne köra helt och hållet. Godis Redbull och portabel DVD fixades. Men som sagt. Vobblandet kunde vi ju vara utan. Testade att ändra lufttrycket i däcken.
Provkörde. Visst skälvklart skulle snuten komma och åka efter o luska. Men inga problem, förutom de där jäkla vobblandet. Vi tog för givet att det var släpet de va fel på. De på macken ringde runt för att luska rätt på ett 2 tons släp. Bör tilläggas att bilen inte är lagligt att dra så mkt.  Vi dragbil från Mazdan till robbans volvo 740, vobblandet kvarstod. Vi fick 10 min på oss att åka från fruägen till barkarby för att hyra släpet som fanns kvar. Som tur han vi de pga Robbans körning.

Vobbel även på de där släpet. Vi vart tvungen att kolla mer nogrant.
Flyttade fram bilen nästan max. fick då ett helt annat kul tryck. Färden gav av. Jag och jonne kollade in Kilinggänget på grand. rätt roligt. Sov en liten liten stund. Hamna vid pärlan som skulle vara ett schysst lunch-hak. Va rätt trevligt och så men klockan var närmare 3 och de som befanns sig där va nå volvoraggare som va dyngraka. hehe Garva som fan då humorn var väldigt låg. Käkade köttbullar och potatismos.

vi drog vidare tills det var dax att tanka igen.
kollade på en mc film som hette biker boys, var väll så där.
åkte och åkte och åter åkte. hamnade i centrala malmö där vi skulle hämta
en dator hos robbans släkting. Gissar på att klockan var runt halv 9 på morgonen.
Drack kaffe. Husse ville åka till en bilfirma, fast den hittade inte GPS:en konstigt nog.
Här nånstans fick Robban veta att han fått sparken från sitt jobb, illa som fan!

Nu var de dax för min tur. hitta han som skulle ha evon.
Adressen som skulle vart skånevägen blev skånegatan, vilkent blev helt åt fel håll.
Till slut hitta vi fram. Ska inte hålla er nyfikna på strykbänkeb ner,
Men där stod en 96ans kawazaki ninja 600.
va duktigt med mos tycker jag.
Ner med evon och upp med hojjen som fick surras som en gud.
stod helt snett men fast vilket var de viktigtaste.

Tanka igen. Sen bor de av hemmåt, men stopp.
Mötte upp nån nysvensk gubbe som var bilmeck.
Hade en honda acord att sälja. Provkörde och verkade ju helt okej.
Han köpte den för 7000 :-
Åkte vidare och runt. Kom till en mack sen till ett äta-ställe.
Blev en h-burgar tallrik. Gött som faen. I detta skede så förde vi över släpet med hojen på till Husses nya bil. Orkade de utan konstigheter.
gasade och gasade. Sen kom polisen, stoppade huss och jonne i hondan. Fortkörning och avställd bil är inte så bra. men slapp bot för fortkörningen da. stod där och kände hur tiden rann igen snabbare. 1200:- i böter iaf.
 
Till slut kom vi hem. Alla super trötta och sega. Inte allt för mycket sömn. Mcn kördes dock lite busigt från macken till garaget i farsta...men de va första och sista innan kk....lovar.

SOVDAGS!! 00.51

SLUTSATS!
evo bort och ninja in

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha det värkade ju allafall som om du hade roligt, men fuck jag har inte hört talas om mera irriterande saker och du skriver som om du tyckte allting var skit roligt, kan jag få bli som du :P
Så du har en motorcyckel nu? :P när tar du motorcyckel kör kortet då? :P

2008-01-29 @ 16:06:28
URL: http://ochsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0