17 Dec - Thailand Part I

Ja da sitter jag o Johanna har pa hotellet. Valdigt varmt men skont med AC.
Forst av allt vill jag be min pappa eller mamma betala mer pengar pa min telefon da det ar helt slut nu.
kan varken ringa eller svara pa sms. Men som svar pa det jag fatt sa ar allt toppen!

Fredag:
vi vaknade pa morgonen precis som vi skulle. Packade de sista i bmwn och drog ivag.
vi var lite sent ute men hade ju lovat Johanna och ovningskora till Orebro dar flyget skulle ga.
Vi kom till Botkyrka och da forstod hon pa mig attt jag var stressad. tack for de.
Halvvags till Orebro sa kom vi in i en snostorm. Snon vrakte ner. Sparigt och halt men ville anda halla tempot uppe
for att hinna i tid. Vi kom dit till slut. Insladdandes pa parkeringen.
Chekade in och allt. Bjod Johanna pa en jagermeisterredbull for att hon lat mig kora istallet.

Efter de spolat planet med glykol sa var det bara att aka upp i luften.
Det var tv vid varje plats pa planet men Johannas var trasig sa hon fick ta min. Det resulterade i att hon fick sitta brevid en stor kille som var dov. Jag laste en valdigt intressant bok.
Landningen gick fint. Packningen var lite sen men kom till slut.

Det var verkligen jatte varmt, som att ga in i en vagg med varme.
Eftersom vi valt en ospecificerad resa sa visste vi inte vart vi skulle bo. Kunde ju bli vilket ratthal som helst.
Val efter 55 minuters bussresa stannade vi utanfor Centana, ett fyrstjarnigt hotell. Glassigt som fasen.
Eftersom vi vart uppe hela flygresan sa var vi tvungna att sova lite pa hotellet for att komma i ratt dygnsrytm.

Vi tog en taxi ner pa stan och kika runt lite. Drog tillbaka till hotellet. Kakade fin mat. tog nagra drinkar.
Bada i polen utanfor rummet. Slappade allmant. Det var sen jatte svart att sova pa natten. Inte tillrackigt med somn.

Sondag:
Vi hade tankt att ga upp tidigt men forsov oss. Satte oss pa varan balkong och lyssnade pa gyllene tider.
Gick strax utanfor hotellet och hyrde en scooter. 250bath om dagen ar ungefar 70 kronor. Nice tycker jag aven om det finns billigare. Den gick ju inte som en svensk moped utan toppade nastan 120 blas. Vi tog en tur till Phatong, den storsta stranden med mest shopping. ungefar 20 minuters moped tur.  Gick pa stranden drack nypressad juise.  Sag elefanter. Lite senare kakade vi mat, fin thai buffe. Drack nagra singha. Har borjade de regna lite men va anda valdigt skont. varmt regn. Vi drog ner pa stan jag hittade ett par kalsongen jag ville ha.
Sen drog vi till 7 eleven for att kopa de som behovdes pa rummet.
Satte oss pa varan balkong i thaimorkret.
Satt med tomte luva pa huvudet.

Mandag:
Antligen vaknade vi i tid. Drog till polen och satte oss i ett par solstolar, som visade sig vara nagra griniga tyskars.
Vi drog da isallet och bokade en dagsutflykt till corel island med snorkling, till torsdagen.
Har var vi lite nyfikna pa hur det sag ut runt pa stan sa vi tog en jattelang moped utflygt. Bor tillaggas att thailandarna kor pa fel sida och i valdigt hogt tempo. Men det var bara att anpassa sig.
Nasta stoppen var vid ett stalle dar de hade elefanter och spontant nog sa bokade vi en 1 timmes tur pa en gang. Sa himla maktigt. Stora djur. Akte pa stigar man aldrig trode en elefant kunde komma fram. Pa tillbaka vagen fick jag rida pa elefantes nacke, maktigt.

Efter det sa drog vi oss till hotellet igen. Sola pa balkongen drack nagra bacardi breezer. softa. Vart lite tjafs, men de gick over. Vi drog ivag pa moppen till phatong igen. Det vi inte visste var att det var carneval sa det var som Sveriges svar pa Stockholm crusing eller Vasteras power big meet. Tog sin tid.
Sen motte vi upp Cissi och Chrstian som redan vart i Phuket i tva veckror. De va bruna som pepparkakor.
Vi akte upp till ett reagestalle och drack milkshake osv. Stallet var valigt spartaskt och var uppbyggt av trad och kvistar utfor ett stup. Drog vidare till ett hak mitt i stan. Johanna fick i sig lite drinkar och jag smutta pa en bira. Kanns valigt kostigt att kora pa nagra bira men det ar helt ok har. Sen akte vi alla fyra hem till oss och avsluta kvallen med natt kallt.

Tisdag:
Vaknade hyssat tidigt aven denna dag. Motte upp Cissi och crille och drog upp pa viewing point som de hette, jatte utsikt utover allt. Enda sen vi kom hit hade vi sett en jatte staty av budda pa ett berg men hade aldigt vetat hur vi skulle ta oss dit. Men lite letade kom vi upp pa berget. Backarna var inte och leka med. Trode knappt att vi skulle ta oss upp. Men allt gar!

Efter det drog vi ner till en lang pir. gick ut pa den, drack lite cola.
Sen akte vi en bra bit till en mysig liten resutrang. Satt dar och chilla samt fick lite mat i oss.
Ater igen till hotellet dusha och sa.
Cissi och krille hade berattat om en marknad som var varje tisdag. Sa vi akte dit pa kvallen. Det var jatte billigt och svart att halla sig fran att shoppa  men nar man ar pa semester ska man ju skamma bor sig lite.  Kopte bland annat till mig 4 tshirtar, 2 kalsonger och  ett amband och lite julklappar som jag inte kan skriva om.
Efter de sa akte vi till en jungel resturang och kaka middag. Skit soft. Drog in en sista gang till kata for att kopa ny baddrackt till Johanna.

Hittils har vi inte fatt sa mkt farg pa oss varken jag eller Johanna, men de kommar. hehe

Onsdag:
idag vaknade jag nyklippt eller iallafall halft. Fick slutfora klippningen, blev mowhack frissa. Sweet.
Motte upp cissi och hennes pojk for att dra ner till stranden. Tog en longboat till Freedom beach som vi hort mkt om.
Den va nice! dit kommer man endast med bat. tjugofem minuter fran karon beach.
Solade och badade i manga timmar. Sag massor av tuffa fiskar som inte var radda alls.
Har fatt ordentligt med farg pa oss idag. Johanna har lite ont. Sa vi funderar pa att ta lite spa ikvall med lite massage.
Aterkommer med mer senare...... Har ar klockan 17.28 sa hemma i Sverigen borde den vara halv tolv.

Summa kardemumma mar vi bada valigt bra och lyxigt, de har ar livet!


Kommentarer
Postat av: farsgubben

ha det kul å ta det försiktigt med livet

2008-12-18 @ 18:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0