12 dec. - THAILAND

Ja nu är jag fortfarande i Sverige. Johanna ligger och ska sova.
Det har var en lång dag idag. Gick upp klockan 7 för att hyra lättlastbil och hjälpa Paulina och flytta.
Det gick fint. Sen vart de vaccrination, sista sprutan. Åkte till Kiripraktorn för att knäcka rygg, skönt så här efteråt.
Under tiden försökte Johanna växla de svenska pengarna till Bath. Var svårt men efter mycket om och men gick de fint.
Åkte hem och käka lunch.
Här fick Johanna några dåliga vibbar av ett kvitto. Det stod att det var ett krav att ha en pass som ska vara godkänd 6 månader efter hemkomst. Det var inte Johannas och hon hade blivigt informerad att det rekomendrades. Efter lite paniktårar var det bara att ge sig ut i rusningstrafiken och åka mot arlanda för att fixa ett provisoriskt pass. 980 bagis.
På hemvägen stanna vi hos farsan, snacka lite skit och fick ett par simfötter och lite läslektyr inför resan.

Väll hemkommen och äntligen de mesta packat så kom vi på att vi glömt en viktig sak.
Det var bara och packa bilen och åka till apoteket mitt i natten. Stannade på donken på hemvägen.
Nu kan väll inget gå fel. Jag satte mig vid datorn för att fixa lite musik till mp3an. Vi hade ju beställt rese högtalare så de ska poppas i Thailand. Här var det yttligare ett problem. Vart fasen är mp3 spelaren?!
Jo, hos Johannas morsa. Det var bara sätta sig i bilen och brumma väg in till stan. Nu sitter jag här hemma. Johanna har nu somnat. sött. Jag är tokigt trött men vill ha allt under kontroll tills vi åker.

Johanna ska få övningsköra till flygplatsen i Örebro har jag lova. Bara o hållat.

Jag ska försöka uppdatera med lite info och kanske nån bild minst två gånger under vistelsen, så håll tillgodo!

SES, PÅ ÅTERSEENDE!.......o God Jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0