20 apr. - R.I.P Charlie

Ja, ska väll börja med att hålla en tyst minut för charlie som lämnade oss igår.
Han körde sin kawasaki ninja (likadan som min) i en bil och drog rakt in i en stolpe med huvudet först.
Det gick i laglig hastighet. Vill ägna en tanke till alla närmaste och familj. detta är otrolig tragiskt.
Vi gick i samma klass som mindre. Såg han några gånger i veckan då han va bud och kom till mitt jobb, alltid glad.
Han älskade sin hoj. Vila i frid där uppe charlie!

-----

Igår då. Va hemma hos mig. Husse och Jonne kom över, drack några kalla "Calle" och spela tv spel.
Sen gick jag ett samtal att polarn hade tagit ut sin farsas sea ray, riktigt frän motorbåt. Vi drog in till stan. Gick in på skeppsbar. Tog en bira. Sen kom Collin, Christian och Malin och hämta upp oss med båten. Vi åkte runt i stan.
Hoppa av vid patricia, lite rolig folk va där men vi valde att inte gå in där. Jag och jonne drog till en pub på söder, drack bira och jäger, snacka härliga minnen.
Sen när vi ska vidare till Kellys kommer Tina och Brandy. Vi får skjuts men valde att hoppa över kelly's då de va skit lång kö. Drog och käka mat. Släppte jonne. Tina, Brandy och jag drog hem till mig . Massa snutar utan för. Satt och chilla lite...sen fick jag lite roliga sms och slockna. Hehe...

Idag så valde jag att inte köra bil då jag drack igår. Så blev upphämtad av Mille.
Kunde gått riktigt illa på vägen på jobbet. Då en merca hade fått sladd åkt in i räcket och stod med fronten mot trafiken och ytter fil på motorvägen. Jag hoppar ut fort som tusan, håller på att bli på körd av div. bilister. Vinkade som en tok för att få ner farten på övrig trafik. Lyckades ganska bra. Mille ringde ambulans, de kom ganska snabb.
 Det var ganska mkt att göra på jobbet, men det va toppen väder så ville hellst inte va inne, förstårligt kanske.
Tog en promenad från jobbet till Mormor, där de höll på att lasta bilar då hon ska flytta imorgonbitti.
Blev bjuden på långbro värdshus, riktigt mysigt att va med "familj", riktigt bra käk och dricka. Det var jag, farsan, syrran, Jonny, Maria, Morsan, Mormor och Morbror.

Sen hämta Jonne upp mig så drog vi till olycksplatsen för Charlie, mkt blommor och ljus. Klump i magen.

Nu ska de snart sovas då jag ska upp senast 7 imorgon och flytta. På återseende....

Laugh before it's to late!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0